Podzimní Pálava

27.10.2019

Další den podzimních prázdnin jsme vyrazili na naši milovanou Pálavu. Předpověď počasí hlásila jeden z posledních teplých dnů. Tak mě hned napadla Pálava. Většinou na výletech chodíme a nejraději po kopcích. Tentokrát ideální kombinace. Naplánovala jsem body trasy, které chci stihnout. Jako plus byl posun času, tak jsme měli ráno hodinu k dobru, ale zase večer dříve tmu.

U nás na Vysočině bylo ráno krásně slunečno, po cestě od Brna byla hustá mlha. Věřili jsme, že se mlha zvedne a bude krásně i tam.

První zastávka byla v Pavlově. Ne úplně v centru, ale u silnice v kopci, kde jsme nechali auto a vyšli do Národní přírodní rezervace. Rezervací vede naučná stezka NS Děvín. Hlavní turistický rozcestník je u pramene, kde se nachází také přístřešek s lavičkami. Tudy prochází i pálavská magistrála (červená značka). Horním okrajem Soutěsky pak prochází modrá značka, která obtáčí vrch Kotel a vede na okraj Klentnice a celou Soutěskou vede zelená značka končící v Horních Věstonicích. My se vydali po červené na Děvín a po té na Dívčí hrady Děvičky.

Po zdolání kopce, se nám naskytl neobyčejný výhled. Nebylo poznat, kde končí mraky a kde mlha. Připadali jsme si jako v pohádce, jako bychom byli nad mraky. Filípek měl radost, že vyšplhal až tak vysoko -nad mraky. Pokračovali jsme dál po vrcholu směrem k vysílači a k hradu Děvičky. Musím přiznat, že lidí bylo opravdu hodně. Je hezké, vidět, že nesedí doma, ale vyhýbat se neustále někomu po lesní cestě je veliký nezvyk. Na Děvičkách už byl výhled bez mlhy a bylo krásně vidět do dálky i dolu na Věstonice. Pomalu jsme se vrátili stejnou cestou zpět. Celá cesta nám zabrala cca 3h. a stála Fildu jeden zlomený a obrečený klacek a mě rozbité koleno.

Další zastávka byla na Hradišťku. Ve Velkých Bílovicích, už při tom slově musíte mít chuť na slenku vína... Já jí totiž měla od rána. Jak vidím vinice a k tomu ještě sluníčko... ach úplná idylka. Ve Velkých Bílovicích na vyvýšenině mezi vinicemi stojí kaplička ve tvaru románské rotundy. Nejvíce jí asi proslavil film Bobule. Byla jsem tam už několikrát a je krásná za každého ročního období. Vždycky se sem moc rádi vracíme.

Užili jsme si tam západ slunce a popojeli ještě pro láhev vína do mého oblíbeného vinařství. Vám všem připíjím na zdraví "Na zdraví, přátelé, na zdraví."

Kozí život
Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!