Londýn po stopách Harryho Pottera

19.11.2019

Poslední době mám pocit, že se všude po světě něco děje. Nedávno jsme měly s holkami letět do Barcelony, ale zrovna tam probíhali Katalánské nepokoje a nebylo vůbec doporučeno cestovat tam. Většina památek zavřena a atmosféra nehostinná. Oželely jsme letenky a raději zůstaly v klidu doma.

Dlouho jsme nikde nebyla a přemýšlela, kam letět i s Filípkem. Co by mu udělalo radost a co by rád viděl i on. Najednou jsem měla jasno, Londýn. Londýn zná z mnoha pohádek, hlavně z jeho nejoblíbenějšího Harryho Pottera.

Cíl byl vybrán. Začala jsem hledat letenky a zrovna trefila super cenu. Když jsme měli termín mohla jsem s klidem začít shánět i lístky do samotných Warner Bros studií Harryho Pottera. Začala jsem intenzivně pracovat na itineráři.

19.11. navečer jsme odlítali z Brna na Standstend London. Odtud autobusem cca hodinu k ubytování. Lístek na autobus jsem již měla koupení přes internet. Od zastávky jsme se příjemně prošli k ubytování asi 2O minut. Filda byl nadšený, že je v Londýně, že vidí červené dvoupatrové autobusy a nestačil je počítat. Do našeho londýnského domu jsme došli okolo 21h místního času. Malý typický londýnský dům. Náš pokojík byl ve druhém patře, Filípek byl trochu zklamaný, že nebudeme spát v přístěnku pod schody, který zde nechyběl.

Ráno jsme vyrazili na obhlídku Londýna. Začali jsme Tower a Tower bridge. Ukázala jsem mu Beefeatry a krkavce, řekla něco málo o historii. Prošli jsme si nábřeží, kochali se podzimními panoramaty s výhledem na tower bride. Pod ním jsme vyšli schody nahoru a zamířili na autobus směrem na Waterloo a London Eye. Na známé londýnské oko jsem taky lístky kupovala už doma, dokonce na přesnou hodinu. Nebyla zde příliš velká fronta a asi by nebyl problém lístek zakoupit na místě, ale já mám ráda jistotu. V 13h jsme nastoupili do jedné z prosklených kabinek. Spolu cca dalšími 12 lidmi. Kolo se točí velmi pomalu a je z něj nezapomenutelný výhled. My měli velké štěstí na počasí a na kole nám dokonce svítilo sluníčko. Bájo. Vlastně ani nevím, proč jsem London Eye nenavštívila během doby, kdy jsem tam několik měsíců žila. Všechno mi přišlo povědomé ale zároveň nové. Byla jsem ale šťastná, že to všechno prožívám s Filípkem. Jeho rozzářené oči, jsou vždy tou nejlepší odměnou. Od London Eye jsme šli procházkou okolo Westminstr Abbey, Scotland Yardu, až k samotnému Buckinghamskému paláci. Zrovna jsme stihni i výměnu stráže. Okolí bylo jako z filmu. Krásně zbarvené okolní parky, všude listí. Prošli jsme si Hyde park a pak pomalu pokračovali k Piccadilly cirkus. Záměrně naplánované na pozdní odpoledne, abychom si vychutnali atmosféru všech těch světel. Na roku jsme si sedli na pizzu a trochu si odpočinuli. Řeknu vám, Filípek je výborný parťák na cesty. Vůbec si nestěžuje, že ho bolí nohy, nebo podobné věci. Je rád, že je někde a naplno si to užívá. Po jídle jsme se vydali směrem k Trafalgarskému náměstí. Londýn už je zahalený do vánoční atmosféry. Všudy přítomná výzdoba, stromečky, světla. Autobusem jsme dorazili na pokoj a šli brzy spát. Ráno byl budíček v 6:30.

Druhý den, jsme vstali a dojeli autobusem na Kings cross odkud máme v 9:30 svoz autobusem do studií WB. Před samotným odjezdem autobusem jsem chtěla navštívit nádraží a nástupiště 9 ¾. Je zde vybudované přímo pro fanoušky Harryho Pottera. Měli jsme štěstí, že se otevírá v 8h a nebyla zde ještě žádná fronta. Ve zdi je zaražený vozíček, se kterým se můžete vyfotit. Dokonce si můžete půjčit šálu vaší oblíbené koleje. Vyfotí vás personál, ale fotit se můžete i vy sami. Při vstupu do shopu vám je fotka nabídnuta za 7 liber. Jelikož šel Filípek první, všechno odsouhlasil a máme tak dvě fotky v papírovém rámečku za 15 liber a zcela upřímně v telefonu mám hezčí. V obchodě můžete pořídit naprosto všechno, co vás napadne. Všechno možné oblečení, plyšová zvířata, jízdenku na expres, hůlku. Koupě hůlky není samozřejmě jen tak. Vyberete si hůlku, ale určitě víte, že hůlka si vybírá čaroděje. Filipek mávl a v místnosti se zhaslo.. Pořídili jsme si tady i domácího skřítka Dobbyho.

V 9:30 nám jel autobus, ve kterém jsme dostali vstupenky do studií a jízdenku zpět na 16h. Cesta trvala cca hodinu a po celou dobu pouštěli Harryho. Musím říct, že jsme byli oba dva v autobuse nejmladší. Po příjezdu nás přivítal veliká budova samotných studií. Uvnitř jsou k dispozici šatny, ale část expozice je i venku, tak jsme si odložili nepotřebné věci. Ve vstupní hale nás překvapil velikánský drak visící ze stropu a mnoho visuálních plakátu. Po vstupu první dvě expozice jsou omezeny kapacitou. Vyslechnete si samotné herce, jak si natáčení užili a co vás při prohlídce čeká. My měli standartní Tour Harry Potter bez průvodce. Lístky jsem koupila na Getyourguide.com stejně jako na London Eye. Po krátkém kině se zvedlo plátno a za ním dveře do velké místnosti. Oba jsme pociťovali jakousi nervozitu. Když jsme konečně do síně vstoupili zůstali jsme stát v úžasu. Bradavice jsou navíc od 16.11. zahaleny do zimy a sněhu. Velké síň byla vánočně vyzdobená, adventní věnce, stromečky a vepředu ledová výzdoba z plesu. Opravdu nádhera. Pokračovali jsme dál, kde byli jednotlivé expozice kostýmů, ložnice, schodiště, Brumbálova pracovna, rodokmen rodiny Blacků, obrazy, část astronomické věže, velké šachy. Koutek s famfrpálem, kde jsme si mohli vyzkoušet, jak zvednout zaklínadlem HOP koště. Velké pozor v Londýně se musí čarovat v angličtině, tedy UP. Viděli jsme Doupě, kde se sám pletl svetr a krájela zeleniny. Ministerstvo kouzel, hrobku rodiny Radlů. Učebna profesora Snapa, ten pro mě byl asi největší zážitek. Celá ta atmosféra učen kouzel a lektvarů. Dále jsme pokračovali přes úsek filmových triků, kde byl auta, motorky a vrba mlátička bijící do auta. Hned na ním byl zapovězený les, kde nás vítal Hagrid a Klofan. Kousek dál začali hromy a blesky a najednou se vynořil obři pavouk Aragog a všude okolo se ze stropu spouštěli menší pavouci. Velmi nepříjemný pocit. Po pavoucích byly Prasinky s možností zakoupení máslového ležáku a hned vedle venkovní expozice. Velký dvoupatrový záchranný autobus Stana Silničky. Opodál Zobí ulice a dům, kde Harry bydlel a co celou dobu zde padal umělý sníh. Dalším překvapením byly masky skřetů, Hagrida, Voldemorta, Klofan a mnoho mnoho dalšího. Po té jsme vstoupili do banky u Gringotových. Vlakové nástupiště, s Bradavickým expresem, nemohlo chybět. Do samotného vlaku jsme mohli nastoupit a prohlédnout si tak jednotlivá kupé. V Příčné ulici bylo všechno jako z filmu. Kouzelná atmosféra nás doprovázela celý den. Největší zážitek byl opět v bance, tentokrát rozbourané. Objevila se mlha hrozivé zvuky, po kterých se vynořil drak. Parádně udělané. Děti měly pusy dokořán a tasily hůlky. Pomalu jsme došli ke konci a vrátili se tak zpět do uvítací haly. Ochutnali jsme místní pochoutky a vydali se autobusem zpět do Londýna.

Další den jsme plní dojmů odletěli domů

Skvělé tipy najdete i zde https://www.cksen.cz/blog/harry-potter-mudluv-pruvodce-natacenim/

Kozí život
Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!